torsdag 21 oktober 2010

Burit sängar

Det var ruskigt tungt att komma ur sängen imorse. Planen var att gå upp vid 6 och ta det lite piano med lugn frukost och nyheter. Jag slog upp ögonen vid åtta och har tydligen sovit igenom 6 (!) alarm två timmar tidigare.

Halv tio började jag jobba och då kom sängleveransen. Typiskt. 
35 sängar som skulle lastas av lastbilen. Jag tror min rygg dog litegrann. 

Jag når ju inte runt ordentligt med mina små armar så jag kränger och har mig. 120 cm-sängar går ju inte alls. Fy.
Hela dagen har jag sedan fixat och byggt om lite i butiken så nu är det i princip färdigt och lite snyggare än förut.

Väl hemma från jobbet möttes jag av ett litet paket halv instoppat i brevlådan.
Det var mitt fina bälte från Topshop som hade kommit. 
Mjukt tjockt läder - helt perfekt det med. ;)
Väldigt mycket scout-bälte över det men snyggt som attan.
Imorgon har jag en ledig dag igen och då blir det städning här hemma igen. 
Nu blir det ett glas vin och spikmatta i soffan för min onda rygg.

2 kommentarer:

  1. Akta ryggen! Här sitter jag med ryggont av sällan skådat slag bara för bara för att jag lyft lite fåniga kartonger på hel fel sätt för en dag sen. Inte kunde jag tro att man kunde göra sig illa på det :(

    SvaraRadera
  2. Elin: Ja man försöker ju men har man inget val så. :P

    SvaraRadera