tisdag 26 april 2011

grispasset

Veckans grispass - ja ett av dom iaf gjordes idag. 8-19.15. Det var lite segt på slutet.
Trevligt möte på morgonen dock. Skönt med lite glada miner på arbetet.

Efter jobbet blev det en sväng till ica för att hämta ett paket. Bikini på gång. Dags att vara ute i tid? ;)

Väl hemma laddade jag lite, drog på mig träningskläder och gav mig ut på en liten joggingtur på 5 km.
Tyvärr ville inte mina benhinnor vara med riktigt...flåset var det faktiskt inget fel på alls. Det känns riktigt bra.

Den sista biten på rundan blev jag rätt arg på mig själv. Jag hamnade i skogen ensam med ett gäng grabbar som inte alls såg ut som några motionärer precis. Jag hatar när jag känner mig sådär på helspänn och tror det värsta om folk. Varför ska inte jag kunna röra mig ute bara för att det är mörkt?
Fånigt men tyvärr nödvändigt att vara på sin vakt. Utsatt.

Nyss blev det ett bad och nu väntar sängen. Jag är aptrött. Men glad igen. :)

2 kommentarer:

  1. Man kan inte vara ute när det är mörkt som tjej utan att behöva ha ögonen på spänn. Surt och fruktansvärt sjukt att det ska behöva vara så men likväl är det så det är. Leder ju dessutom bara till att man då, som du skrev, blir nervös när det dyker upp någon/några i sådana situationer och hur gärna man än vill så går det inte att tro väl om alla för det händer alldeles för mkt skit omkring för det.

    SvaraRadera
  2. Ja, vi låser in oss och gör gatorna extra ödsliga.
    En del av problemet antar jag också.

    SvaraRadera