lördag 9 april 2011

Alltså...


Det är skumma tider just nu. Mycket som rör sig i mitt huvud och mest av allt är jag ruskigt glad att våren/sommaren är på väg.
Nu har jag fått semester-tiderna klara. Vecka 27-29 har jag fått. Inte vad jag ville ha (bara nästan) men det får duga. Jag vet fortfarande inte vad jag ska pyssla med de veckorna. En tidig plan var att åka ner till Tylösand och njuta av havsluft ett tag. De håller dessutom på att bygga om hotellet där nere så att det blir nytt och fräscht igen.
Älska havet.
Å andra sidan är det ju skittrisst (eller?) att åka på semester själv. Jag är inte van vid själva grejen semester - dessutom har jag alltid haft ngt förhållande de två gånger tidigare jag har haft en semester. Dvs det fanns ngn att planera med. 
Ja, jag får se hur jag gör. Blir det en fin sommar så kanske jag kan nöja mig med lite kortare resor tidsmässigt.
Kanske kan jag lura med Daniel till London en sväng. Han fyller ju år i juli och borde kanske firas på en pub i London. 

Idag var det jobb och efter jobbet fastnade jag vid datorn. Vid 18-tiden insåg jag att solen faktiskt skiner så jag gick upp och gick en halvmil. Sen handlade jag på mig matvaror så att jag kan göra boeuf bourguignon imorgon.
Jag tror inte att jag har ätit det någon gång men det blir nog gott som attan.
Nu är det nämligen långkok som gäller när tiden finnes. Min porterstek blev grym häromdagen. :)
Det vore kul att dra fram grillen dock.... kanske vågar mig på det i veckan.

Jobb imorgon söndag. Skyltbyte ca 1000 skyltar. Innan dess; träna på gymmet. kanske bröst/axlar. Kanske överkropp rent generellt. Jag har ju inte alls kommit in i ngn vettig rutin med alla sjukdomar som stört de senaste veckorna.
Efter jobbet blir det nog lite intervallträning. En timme om jag orkar med.
Nu blir det sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar