tisdag 9 november 2010

BBB

Dagens fundering;

Skickar företag ut fakturor i hopp om att folk inte opponerar sig utan betalar och ser glada ut?

"Hej Emelie!

Tack för ditt mail!

Ursäkt för det sena svaret på ditt mail.
Jag har nu kollat igenom alla modem som vi har skickat ut till dig, och det ser ut som vi har fått in 6 av 7 modem. Det sista modemet är från 2004, så detta är förmodligen också återsänt, men har ej registrerats. Jag har nu makulerat fakturan som avser ”ej återsänt modem”, så du behöver givetvis inte betala denna.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig Tisdag.


Med vänlig hälsning
xxxxxx xxxxxxxxxx
Bredbandsbolaget
Kundservice"

Mitt tidigare mail:

Hej!

Jag fick idag en faktura för "ej återsänt modem" ifrån er.
Jag skickade tillbaka mitt modem i Augusti efter att mitt abonnemang avslutats.
Jag ber er därför se över detta en gång till och makulera fakturan.


Jahaja, idag snöar det. Min svåger säger att det ska börja snöa ordentligt efter kl. 13. Han väckte mig vid elva-snåret genom att ringa på dörren. Jag flög upp ur min dvala och gjorde kaffe. Gött med sovmorgon!

Nu är frågan om det blir en promenad i snöyran eller inte. Stor luva på jackan har jag ju faktiskt. ;)

2 kommentarer:

  1. Skrev inte jag en kommentar här? Tog du bort den eller fullföljde jag inte måntro?

    SvaraRadera
  2. hm. du måste ha knappat bort den. ;)

    SvaraRadera