söndag 28 november 2010

Brazilian Keratin Treatment

Ibland får jag för mig att jag vill experimentera lite.
I början av september  gjorde jag en keratin behandling på mig själv - mest för att jag är snål (vi kallar det kostnadsmedveten).
På salong kostar det från 2500:- och uppåt beroende på hårlängd etc. Gör jag det själv kostar det ca 200:- och en massa tid förstås.

I fredags gjorde jag det igen. Det har gått ca tre månader och det har gått ur ganska mycket.
I fredags direkt efter behandlingen. Jag behöver klippa topparna.
Bild tagen utan blixt
Med blixt

Efter den första behandlingen i september. Väldigt statiskt.
Snygga armar. :P

En s.k. bra hårdag innan jag gjorde detta. Torrt som faen.
Ganska nyklippt och fönat

I princip kan man säga att jag lagar håret. Det jag tillför är nämligen keratin som håret redan består av.
Lite för bra för att vara sant?
Jo, visst är det rätt läskigt starka ångor med i bilden men å andra sidan är vanlig hårfärg inte att leka med heller.
Jag kommer nog inte kunna sluta använda keratinet. I början störde jag mig på att håret blev så rakt men det går ur efter ett par tvättar och blir lite mer svajigt. ;)

Jag gjorde en behandling på syrran för ett par veckor sedan och det blev kalas det med på hennes sönderfärgade lockiga hår. Som nytt!
Nu måste jag få henne till att hjälpa mig nästa gång. ;)

11 kommentarer:

  1. Hej! Har kollat lite på behandlingar o de är ju sviiiin dyrt. Var får du tag på produkterna? Mvh katta

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju väldigt dyrt på salong.
    Jag har handlat av http://www.encantodobrasil.com/shop.html. De finns också på ebay under samma namn. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kan inte du skriva en förklaring på hur du gör denna behandlingen? vore skit snällt.
    Sen så undrar jag hur du beställer, tror jag räknade på att de går på ca 86 dollar eller något sånt, kommer de till tull avgifter på de?

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag tror att själva tillvägagångssättet varierar lite från produkt till produkt men på det stora hela så ska man tvätta håret ca 2 ggr.
    Sen börjar man med att dela upp håret och pensla på den första komponenten i behandlingen på hela håret.
    Efter det ska det fönast torrt, sedan ska plattången fram och man plattar tunna slingor ca 5-7 gånger per slinga.

    Efter det skall man tvätta håret igen och ha i del 2 i behandlingen. Den ska sitta en stund och sen sköljas ur till häften. Sedan börjar man om med att föna och sedan platta håret.
    Tidsåtgång: Allt emellan 4 och 8 timmar.

    Det tar väldans lång tid och man måste vara i ett ventilerat rum för det är ruskigt starka ångor. Detta är MYCKET viktigt.

    Jag slapp betala tull men eftersom det är lite större summor så är risken stor för det. Å andra sidan kanske det är värt det?

    SvaraRadera
  5. Tack så jätte mycket! :)

    ja risken med tull är ju stor. men jag tänkte på att du skrev att de kostar ca 200kr, vart beställde du det då?

    SvaraRadera
  6. Jag var otydlig. Jag menar att eftersom ett kit räcker till 3-4 behandlingar så kostar de inte så mycket per gång. :)

    SvaraRadera
  7. Försökte maila dig men det var ju i princip omöjligt :(
    Jag hade lite frågor till dig angående denna behandling innan jag gör en beställning. Jag vore jätte tacksam om du kunde ta dig tid att svara på dem, jag skulle uppskatta det jätte mycket.
    Jag lämnar min mailadress till dig här, vänligen skriv en rad så jag får din adress och sedan kan ställa alla mina undringar! ;)

    Min e-post: Sofiepeterson@gmail.com

    Hoppas på att höra från dig!
    Mvh Sofie

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Du har använt en produkt med cancerframkallande formaldehyd. Nu finns do it yourself behandling i Sverige som är garanterat ofarlig för dig. Detta system avger 0 % formaldehyd före, under och efter behandlingen. www.stil4all.se lanserar produkten som räcker för 6 mån till priset 200kr per månad (salongspris för en behandling i Göteborg 3600kr 0ch den håller 3 mån). Har provat båda, de har lika bra resultat.

    SvaraRadera
  9. Thank you for the most valuable information....You must have done good research for the work, I appreciate your efforts.Tattoo Studio in Visakhapatnam
    tattoo shops in visakhapatnam

    SvaraRadera
  10. Vad heter produkterna och var kan man köpa?

    SvaraRadera
  11. Var kan man köpa produkterna samt vad heter dem?

    SvaraRadera