söndag 22 juli 2012

Protein jordgubbskaka


Började dagen med en promenad på Djulö allé och sedan tryckte jag i mig min eminenta jordgubbskaka baserad på protein.

Imorgon är min sista semesterdag och idag fann jag mig själv på väg in på jobbet för ett besök i förbifarten.

Jo allt är väl som vanligt där antar jag. Jag försöker peppa mig själv men i själva verket är jag inte alls så sugen på att börja igen.

Som tur är har jag semester v. 32 också. :)


Recept på Jordgubbskakan:
40 g jordgubbs-kasein
2 tsk bakpulver
2 ägg
2 äggvitor
1 dl stevia strö
100 g kvarg 0,2%
1 tsk vaniljarom


Blanda alla torra ingredienser för sig. Vispa ägg och strö pösigt i en annan skål 
Blanda ihop allting och avsluta med mjölken.
Häll upp i en rund form och släng i ca 140 g jordgubbar.
Grädda på 175 grader i ca 30 min tills kakan inte är rinnig i mitten.
Ger 8 bitar á 51 kcal per bit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar